Såhär är läget...

Idag har jag äntligen fått besked om när vi kan få hämta valpen. Tydligen så vill norrmännen ha kvar sina valpar längre än här i Sverige så han släpps inte iväg förän sista helgen i juni, då han är 10 veckor. Tycker egentligen att detta är på tok för sent och att vi missar mycket viktig tid under de två veckorna som vi skulle få ha en svensk valp men så är det. Vi kan ju inte åka dit och hämta honom mot uppfödarens vilja, trots att jag nog skulle vilja det =P.

Inte helt säkert vem av de två hanarna i kullen som det blir heller. Den ena, den trefärgade har båda stenarna nere men är förmodligen långhårig och får då inte användas i avel...den andra röd/vita har bara en sten nere och har ju färgen vi helst vill ha. Hoppas att detta löser sig under veckan så att vi åtminstonde vet vem det blir..."Emil" eller "Erik".


"Emil"


"Erik"

Båda lika söta egentligen men jag är mer förtjust i de röd/vita...

Nu hoppas jag bara att dessa veckor går fort!!

Kommentarer
Postat av: John, Marieh och Meggie

Gud så söta! Vi kan ta den andra så behöver du inte bekymra dig! ;-)

2009-06-08 @ 23:21:30
Postat av: Bosco

Kul att det snart blir en ny lekkompis nu när tant Meggie har fått för sig att jag behöver uppfostras.

2009-06-09 @ 11:57:46
Postat av: Marieh

Haha tant Meggie kommer behöva se till så att Bosco inte har ihjäl lilla Sixten så räkna med some tough love Bosco!

2009-06-09 @ 21:50:58
URL: http://marieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0