Ny lägenhet, nya rutiner

I fredags var det alltså flytt för mig och Nelson. Han verkar ha kommit till ro ganska bra här hemma nu men är fortfarande lite arg på ljud han inte känner igen och springer efter mig om jag går runt för mycket. Men idag var han själv en stund (ca 1,5 h) och det var som vanligt inga problem. Han var bara väldigt glad när jag kom hem =).

Kul att ha nya jaktmarker för promenader också. Finns mycket att gå på och framförallt mycket hundar! Hundmöten börjar gå riktigt bra om jag bara har Nelsons uppmärksamhet från början. Vissan hundar reagerar han inte alls på, andra kan han inte sluta stirra efter. Antar att det är vilka signaler dom sänder ut.

Idag har Nelson träffat en ny kompis, Sören som är en 8 månader gammal blandis, berner sennen, schäfer och labrador. Sörens ägare kommer börja vara dagmatte åt Nelson ett par, tre dagar i veckan så jag kan jobba mer än jag gör nu. Vi lät hundarna leka en bra stund och dom kom riktigt bra överrens. Dessutom har hon två katter som är väldigt hundvana och jag vill vänja Nelson vid katter eftersom det underlättar så mycket. Han var väldigt nyfiken på dom men hade samtidigt respekt.

Inatt ska Nelson dock sova i viken hos Marieh, John och Meggie där han ska vara imorrn när jag jobbar. Efter passet blir det ut till en av Nelsons favoritplatser; stallet!


Det är inte alltid lätt att vara liten i all snö =D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är otroligt skönt att det går bättre! En lättnad faktiskt! :) Här har det varit så mycket snö så det har inte slitit ner klorna någonting direkt men nu när snön är borta och klorna är klippta så får vi se hur det blir. Har aldrig varit med om att det har slitits ner så att de blöder :/ Fast då kanske du slipper klippa klorna så ofta, fast de är ju inte roligt när de börjar blöda.



Vad kul att flytten gick bra! :)

2010-04-07 @ 13:43:06
URL: http://totteochadi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0