Update



Har varit väldigt dåligt med uppdatering här men jag har ingen blogglust alls just nu (skriver nu bara för att jag inte vill sätta igång med hemtentan), men den kommer väl tillbaka så småningom.

Jag och Nelson har iaf börjat på lydnadskurs och hittills har det gått som på dans. Han har skött sig mycket bättre än väntat på de flesta övningar. De andra hundarna är fortfarande väldigt intressanta men det går iaf att få hans uppmärksamhet ändå. Just nu övar vi mest på att gå fint på promenad och det går redan väldigt mycket lättare att promenera. Är väldigt glad att jag valde en intelligent och arbetsvillig ras, nått annat har jag inte tålamodet till =P.

Förutom det har det inte hänt särskilt mycket. En (den enda) nackdelen med Nelsons kroppsform som jag upptäckt nu är hur otroligt skitig han blir i detta töväder. Det skvätter upp på hans vita lilla mage och så är den snart lika svart som tassarna redan blivit. Så fort det börjar torka upp ute så åker han i badet!

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0