En helg utan hund

Idag åkte Nelson med husse till Säffle och kommer hem först på måndag. Väldigt konstigt att inte ha honom hemma, hör honom fortfarande tassa omkring och undrar vart han lagt sig för att sova men det är samtidigt ganska skönt att kunna göra vad jag vill utan att behöva ta hänsyn. Därför blir det middag på stan och sen bio med kompisar imorrn kväll plus lite extra långa pass på gymmet =).

Igår var en tuff dag för både mig och Nelson. Morgonpromenad på 70 min, lek med Sören i 1,5 h och lydnadskurs som vi gick både till och hem ifrån (tog ca 1 h dit och 50 min hem). Kursen gick sådär igår, Nelson var otroligt ofokuserad. Mycket tror jag berodde på att tiken som var med var på gång att börja löpa och så var han nog lite trött. Inkallningen gick iaf bra, och koppelträningen när jag väl fått hans uppmärksamhet. Nästa gång är sista tillfället och då är det en liten tävling med alla moment som vi lärt oss så det gäller att träna på lite extra.


Nelson med ludd från torktumlaren på nosen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0